Road to the final
Winnaarscup: Rene Oude Griep – Hans Stevelink

De strijd in de finale van de winnaarscup gaat tussen Rene Oude Griep en Hans Stevelink. Voor Rene wordt het zijn 7de finale, voor Hans is het al zijn 20ste keer dat hij in de finale staat. Het wordt de finale tussen de winnaars van de afgelopen 2 edities, want Hans won vorig jaar en Rene was de winnaar dat jaar daarvoor. Beide finalisten zijn dus vrij ervaren en zijn ook geen grote verassing in de finale. Maar de weg naar de finale was voor zowel Rene en Hans geen gemakkelijke opgave. Rene had in de eerste ronde direct een zware loting tegen Mathijs Boersma, maar de winnaar van de verliezerscup in 2016 moest toch zijn meerdere herkennen aan Rene. Daarna won Rene van 8-voudig finalist Henri Greven. In de kwartfinale won in Rene in een spannende wedstrijd van Martijn Lammers. In de halve finale was Rene te sterk voor 2 voudig finalist Raymond Bulter.
Hans Stevelink won zijn eerste wedstrijd van Carsten Koopman. De tweede wedstrijd nam Hans het op tegen Stijn Brookhuis dit werd een ontmoeting tussen de finalisten van een jaar eerder. Het werd een spannende wedstrijd op hoog niveau maar net als de finale in 2016 werd Hans de winnaar. In de kwartfinale won Hans van 8-voudig finalist Wim Baalhuis. In de halve finale nam Hans het op tegen Rutger Johannink die de afgelopen 3 jaar telkens in de finale stond. Maar Hans schoot goed, won van Rutger en gaat het nu in de finale opnemen tegen Rene Oude Griep.

Road to the final
Verliezerscup: Mathijs Boersma – Marcel Zwiep

In de verliezerscup, ook wel speklappencup genoemd, nemen Mathijs Boersma en Marcel Zwiep het tegen elkaar op. Voor Marcel wordt het zijn 7de finale. Mathijs stond ook vorig jaar in de finale van de verliezerscup. Het was zijn eerste finale en won deze finale toen ook. Beide finalisten verloren hun eerste wedstrijd en kwamen hierdoor in de verliezerscup. Marcel verloor van Martijn Lammers en Mathijs verloor van Rene Oude Griep. In de tweede won Mathijs het op tegen 3-voudig winnaar van de verliezerscup Jeroen Meijer. Daarna versloeg Mathijs Eric Veldscholten daarna moest Mathijs het in de halve finale opnemen tegen Peter Baalhuis. Maar door een blessure was deze wedstrijd al na 2 schoten ten einde. Marcel moest eerst twee jeugdige talenten verslaan om in de halve finale te komen. Bauke Johannink en Siebe van Bentem verloren beide van de ervaren Marcel. In de halve finale was Stefan Bodde de tegenstander van Marcel. Maar ook 2-voudig finalist Stefan Bodde kon Marcel niet uit de finale houden.