In Elim werd op zaterdag 7 juli de NKB Cup verschoten. De junioren van Nooit Gedacht namen het op tegen Beuningen. Beide teams begonnen goed aan de wedstrijd. In het begin was het stuivertje wisselen en na 4 schoten lagen beide teams nog dicht bij elkaar. Daarna kwam Nooit Gedacht pas echt op dreef, na lange schoten van Siebe van Bentem, Ramon Stevelink en Mike Bodde lag Nooit Gedacht ver voor te liggen. Bauke Johannink had daarna nog wat geluk bij zijn schot dat zijn kloot nog heel lang door de berm door bleef rollen. Siebe en Mike maakte daarna geen fouten meer en zo won Nooit Gedacht de eerste ronde met 2,5 schot verschil.

In de tweede ronde nam Nooit Gedacht direct weer een voorsprong. Nooit Gedacht plaatste de kloten goed en hadden telkens lange schoten. Het verschil met de eerste ronde was dat Beuningen nog enigszins in de buurt bleef.

Tussendoor bleek dat iemand die aan de straat woont waar geschoten werd deze dag ging trouwen. De fotograaf was mooi op tijd en zette haar auto langs de weg en wou naar de bruid om een paar mooie plaatjes te schieten, dit heeft inderdaad niets met klootschieten te maken. Maar haar auto kon zo wel een onderdeel van de klootschietwedstrijd worden want deze stond deels op de straat waar geschoten moest worden. Vriendelijk werd gevraagd of ze haar auto even weg wou zetten. Na een kleine uitleg werd dit gedaan zodat de wedstrijd weer voorgezet kon worden. Beide teams lieten zich niet van de wijs brengen en schoten goed verder. Nooit Gedacht behield een voorsprong en Beuningen moest alle zeilen bij zetten om in de buurt van Nooit Gedacht te blijven.

Na het draaien kwamen we weer dichterbij het huis van de bruid en al snel bleek dat de fotograaf haar auto weer langs de straat had gezet. Vriendelijk werd haar gevraagd om de auto weer weg te zetten, daarna werd haar iets minder vriendelijk gevraagd om haar auto weg te zetten en daarna werd haar vriendelijk verzocht om haar auto heel snel te verzetten zodat we door konden gaan met de wedstrijd. De fotograaf die ondertussen niet heel vrolijk meer was liep naar haar auto. En op dat moment leek het erop dat de fotograaf het idee had dat ze op het circuit van Silverstone was waar datzelfde weekend de Formule 1 Grand Prix van Groot-Brittannië werd verreden. Even later reed de bruid zelf weg in de limousine. Maar dat allemaal even terzijde want we waren toch echt nog bezig met de NKB Straatcup finale.

Met nog een paar schoten te gaan had Nooit Gedacht toch een paar mindere schoten. Beuningen kwam wel dichterbij maar Nooit Gedacht behield zijn voorsprong. Met nog 2 schutters te gaan had Mike Bodde een heel lang schot over het keerpunt. Hier had Beuningen geen antwoord meer op en het zorgde er zelfs voor dat de laatste schutter van Nooit Gedacht niet meer hoefde. Een terechte overwinning voor de jeugd van Nooit Gedacht. Het team bestond uit Ramon Stevelink, Bauke Johannink, ‘man of the match’ Siebe van Bentem, Mike Bodde en invalster Karlijn Greven.